dag 1 - tot over een maand! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lisanne Metsers - WaarBenJij.nu dag 1 - tot over een maand! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lisanne Metsers - WaarBenJij.nu

dag 1 - tot over een maand!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 Juli 2016 | Indonesië, Medan

Vandaag was het eindelijk zover, de rondreis door Indonesië ging van start! De voorbereidingen hadden nogal wat voeten in de aarde gehad, want wat heb je ongelofelijk veel spullen nodig voor zo’n verre reis. En als je denkt dat je uitrusting compleet is, blijkt altijd weer dat je belangrijke dingen bent
vergeten. Van een klamboe tot een mummylaken en van tubes wasmiddel tot insectwerende wandelsokken. Ik zal je één ding vertellen, 15 kilo ruimbagage voor een hele maand is toch wel weinig.. Bepakt en bezakt met een grote en kleine backpack vertrok ik samen met mijn ouders naar Schiphol. Wendy en Hans kwamen rechtstreeks naar Amsterdam om gedag te zeggen. Onwijs leuk dat ook zij erbij waren om me uit te zwaaien.

Ik had zoveel gemengde gevoelens. Enerzijds was ik ontzettend blij en enthousiast over alles wat ging komen. Anderzijds realiseerde ik me ook heel goed hoe hard ik de afgelopen jaren heb moeten vechten om zover te komen. Voor vertrek flitste alles uit die jaren even aan me voorbij en voelde ik weer even hoe zwaar het allemaal was geweest. Deze reis is de beloning die ik mezelf wilde geven, omdat ik heb volgehouden en niet heb opgegeven.

Op het moment dat ik het vliegtuig instapte kon ik dit gevoel loslaten, het avontuur ging beginnen! Om 20:00 konden we boarden en uiteindelijk vertrok het vliegtuig om 20:45. Vanuit Amsterdam zijn we gevlogen naar Kuala Lumpur op Maleisië. Even later vertrok ons volgende vliegtuig naar Jakarta op Java, waar we onze laatste overstap hebben gemaakt op het vliegtuig naar Medan op Sumatra.

Uiteindelijk waren we rond 19:00 op Sumatra, waar we werden opgevangen door onze lokale gids Helti. Hij is al reisleider sinds 1989 en hij komt zelf oorspronkelijk uit Java. Hij gaat ons deze maand begeleiden! Vanuit het vliegveld van Medan zijn we met de bus van Sawadee naar het eerste hotel gereden in Medan.



  • 21 Juli 2016 - 09:43

    Wendy :

    En 13 augustus sta ik er weer! Xxx hou van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 12 Juli 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 2715

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

Rondreis door Indonesië

Landen bezocht: