dag 5 - tot over een maand! - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Lisanne Metsers - WaarBenJij.nu dag 5 - tot over een maand! - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Lisanne Metsers - WaarBenJij.nu

dag 5 - tot over een maand!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 Juli 2016 | Indonesië, Berastagi

Vandaag zijn we vanuit Bukkit Lawang door de Karo Hooglanden naar Berastagi gereden. Onderweg zag je met name het lokale leven aan je voorbij trekken. We passeerden plantages en kleine dorpen, die gelegen waren op vruchtbare plateaus, geflankeerd door enorme vulkanen. Het stadje Berastagi ligt op 1300 meter hoogte en heeft een heerlijk koel klimaat. Hierdoor was deze stad een geliefde verblijfplaats voor de Nederlanders in koloniale tijden.

Overdag hebben we de Pusar Buah, oftewel een lokale overdekte markt van Berastagi bezocht. Een markt met verse groentes, fruit, vis, vlees en andere levensmiddelen. Ik zal je vertellen dat het er echt prachtig uitzag, maar de geur die was echt verschrikkelijk. Het scheelde niet veel of ik ging over mijn nek. De kippen werden daar plaatselijk geslacht en de vissen lagen nog levend in een klein beetje water. Bah, dat was niet echt mijn ding, doe mij maar gewoon een 100% Hollandse markt!

Op het moment dat we aankwamen bij het slaapcomplex zag je het prachtige uitzicht over de stad, de bergketens en de vulkanen Sibayak en Sinabung.
In de avond zouden we terug keren naar de stad van Berastagi om hier lekker te gaan eten in de hoofdstraat Jalan Veteran. Bij een Mexicaans restaurant stapten we naar binnen en gingen we zitten om eten te bestellen. We bekeken de menukaart en wat heb ik gelachen zeg.. er stond helemaal geen Mexicaans eten op de kaart. Schijnbaar is het hier normaal om een restaurant zomaar een willekeurige naam te geven, ongeacht dat ze daar iets mee willen zeggen. Dus wederom Indonesische hap!

Morgen staat er een bustocht van Berastagi naar het Tobameer op het programma. Tijdens deze lange reis zullen we een aantal keer stoppen bij bezienswaardigheden die absoluut weer de moeite waard zijn.