dag 2 - tot over een maand! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lisanne Metsers - WaarBenJij.nu dag 2 - tot over een maand! - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Lisanne Metsers - WaarBenJij.nu

dag 2 - tot over een maand!

Door: lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Juli 2016 | Indonesië, Medan

Na de afgelopen dagen enorm veel kilometers te hebben gereisd begon de vakantie voor mijn gevoel vandaag pas echt. We hadden met de groep afgesproken dat we om 8 uur gingen ontbijten. Op voorhand had ik me al veelvoudig afgevraagd wat voor ontbijt we hier zouden krijgen. Ik ben een enorme broodliefhebber en zag een ontbijt met rijst en andere Indonesische delicatesse op een lege maag op voorhand niet zo zitten. Maar goed als je naar zo’n land op reis gaat weet je dat je nu eenmaal niet in Nederland zit. Het ontbijt was gelukkig deels Indonesisch en deels algemeen. Dus ik kon mijn ochtend beginnen met een boterham met hagelslag.

Om 9 uur zijn we onze eigen bus op weg gegaan naar de plaats Tangkahan. Hier zouden we ongeveer 4½ uur over rijden. Tussendoor hadden we echter nog wel een aantal activiteiten op de planning staan. In Medan hebben we het sultanspaleis Istana Maimoon bezichtigd. Ondanks dat het paleis maar liefst 40 kamers, 4 badkamers, een keuken en een kelder heeft, was alleen de centrale balzaal te bezichtigen. De familie van de sultan is namelijk nog steeds woonachtig in het paleis.

Onderweg hebben we bij een lokaal barretje wat gedronken waarna we onze weg weer vervolgde. Een rit over wegen met heel veel kuilen, dus je zult wel begrijpen hoe comfortabel dat was. Tijdens de rit vertelde Helti ons over alles wat er tijdens de rit te zien was. Palmboomplantages waaruit olie word gewonnen, rubberbomen waarvan logischerwijs het eindproduct rubber word gemaakt en allerlei andere culturele bezienswaardigheden.

Eenmaal aangekomen in Tangkahan werd onze bagage door locals naar de plek gebracht waar we die nacht zouden verblijven. Ik voelde me nogal bezwaard om mijn zware backpack te laten brengen door een jonge Indonesische jongen of dame, maar op die manier konden zij wel weer een extra centje verdienen. Ons verblijf lag aan een enorm grote rivier, die alleen te bereiken was per loopbrug die hoog boven de rivier hing. Ineens sta je op een plek die je normaal alleen in reistijdschriften ziet staan. Het voelde zo onwerkelijk.

Na aankomst hebben we bij een restaurantje heerlijk uitgebreid geluncht. En na het eten besloten we met z’n allen een duik te nemen in de rivier. We waren namelijk wel toe aan een momentje om even af te koelen. Midden in de jungle, hebben we gezwommen met de hele groep. Het geluid van vogels, krekels, kikkers en apen, terwijl je om je heen alleen maar mooie natuur ziet. In de rivier waren locals zich aan het wassen, terwijl kleine kinderen in het water speelde.

Het eten was net als de vorige avond lekker. Na de maaltijd zijn we een drankje gaan doen in een cafeetje in de buurt. De groep waarmee ik reis is hartstikke gezellig. Allemaal verschillende mensen bij elkaar, met 1 belangrijke overeenkomst. We willen allemaal onwijs graag naar Indonesië toe.

Morgen staan er weer een heleboel leuke dingen op het programma. Daar vertel ik je de volgende keer meer over.

• 21 Juli 2016 - 13:09

Dia:

Leuk iets van je te lezen! Bijzonder land of niet soms?
    Genieten!!!!!!!!!!

Xx

• 21 Juli 2016 - 19:41

Gerdie:

Wat een mooie verslagen. Wat een belevenissenen en dit is nog maar het begin van je reis. Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Liefs mama